تبلیغات
BYSTSY.IR|پایگاه خبری تحلیلی بیست و سی - 6،5 میلیون متر مربع فضای آموزشی فرسوده در حكم "بمب ساعتی " هستند
خبر نامه بیست و سی





خبر نامه بیست سی


سایت بیست و سی یک سایت مستقل است که هیچ خط قرمزی ندارد چون نویسنده این سایت معتقد است که موضوعی وقتی خبر می شود باید به دست مخاطب برسد .
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir
آرشیو سایت
خبرنگاران ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار و ارقام سایت
  • كل بازدیدها : 485
  • بازدید این ماه : 125
  • بازدید ماه قبل : 147
  • كل مطالب ارسال شده:
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
نظر سنجی
    به نظر شما از نبودن علی مطهری در مجلس، کدام گروه بهره بیشتر ی می برد؟





پیوندهای روزانه
گزارش تصویری
جوانفكر اخبار مهم برخی رسانه‌ها را جعلی خواند
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir
برچسب


تبلیغات در پایگاه خبری بیست و سی

به گزارش  بیست و سی:مرتضی رئیسی امروز (دوشنبه) در نشست خبری تشریح برنامه‌های این سازمان در سال 90 با اشاره به مهمترین سیاست‌های عمرانی وزارت آموزش و پرورش در سال جدید گفت: كاهش تعداد مدارس خطرآفرین یكی از مهمترین سیاست‌های عمرانی امسال است كه بر اساس احكام ماده 22 برنامه پنجم توسعه در رابطه با كاهش و حذف این مدارس اقدام خواهد شد. 

وی افزود: پیشنهاد دولت در لایحه برنامه پنجم این بوده است كه مدارس تخریبی و خطرآفرین طی پنج سال به طور كامل برچیده شوند اما مجلس این زمان را به سه سال كاهش داد كه بر این اساس با اعتباری معادل 3 هزار و 200 میلیارد تومان مدارس تخریبی تا پایان سال 92 حذف خواهند شد. 

* 6،5 میلیون مترمربع فضای آموزشی تخریبی؛ اولویت با مدارس "خشت و گلی " است 

رئیسی ادامه داد: در سال 85 حدود 13میلیون متر مربع فضای آموزشی تخریبی داشته‌ایم كه نیمی از این فضاها با 2 هزار و 800 میلیارد تومان اعتبار از مصوبه 4 هزار میلیارد تومانی مجلس هفتم جمع آوری شده است و حدود 6،5 میلیون متر مربع از آن فضاها باقی مانده است. 

رئیس سازمان نوسازی مدارس كشور خاطرنشان كرد: در رابطه با حذف مدارس تخریبی اولویت با مدارس "خشت و گلی " خواهد بود و مناطق مورد نظر نیز بر اساس تراكم جمعیت دانش‌اموزان و میزان زلزله‎خیز بودن آن مناطق در اولویت كاری قرار خواهند گرفت. 

وی اظهار داشت: از مجموع 4 هزار میلیارد تومان مصوبه مجلس هفتم برای تخریب و بازسازی مدارس خطرآفرین، تاكنون 2 هزار و 800 میلیارد تومان تخصیص یافته است و 3 هزار و 200 میلیارد تومان نیز در برنامه پنجم برای تمدید اجرای این قانون اختصاص یافته است. 

* نیمی از اعتبارات احداث سالن‌های ورزشی اختصاص یافت 

رئیسی، ساخت و ساز سالن‌های ورزشی چندمنظوره و استخر شنا برای دانش‌آموزی را از دیگر اولویت‌های عمرانی این وزارتخانه اعلام كرد و افزود: در بودجه سال 89 ، حدود 29میلیارد تومان برای این منظور در نظر گرفته شده بود كه نیمی از آن اختصاص یافت و در بودجه 90 نیز این رقم افزایش یافت. 

وی تصریح كرد: بر اساس تصمیم كمیسیون تلفیق مجلس بودجه 90 بخشی از سهم تربیت‌بدنی به ساخت سالن‌های ورزشی مدارس با اولویت "مدارس دخترانه " اختصاص می‌یابد همچنین طی 3 سال آینده، 4 هزار سالن ورزشی و 400 استخر شنا در سطح كشور احداث خواهد شد. 

رئیس سازمان نوسازی مدارس كشور خاطرنشان كرد: در لایحه بودجه سال 90 برای "محرم‌سازی " مدارس دخترانه ردیفی در نظر گرفته نشده است. 

وی در ادامه با اشاره به برنامه وزارت آموزش و پرورش برای تجمیع واحدهای آموزشی در شهرها و اماكن پرجمعیت عنوان كرد:‌ عملیات طراحی 32 مجتمع آموزشی و پرورشی براساس الگوی تعریف شده آغاز شده است. 

رئیسی در ادامه تصریح كرد: احداث "نمازخانه " در مدارس فاقد نمازخانه یكی دیگر از سیاست‌های ویژه سازمان نوسازی مدارس در سال 90 است و در سال گذشته نیز به تمام استان‌ها ابلاغ شد كه پس از این هیچ پروژه آموزشی فاقد نمازخانه تحویل گرفته نخواهد شد بنابراین تا پایان برنامه پنجم توسعه هیچ فضای آموزشی و پرورشی در كشور فاقد نمازخانه نخواهد بود. 

* امسال 150 میلیارد تومان صرف خرید تجهیزات آموزشی و كمك‌آموزشی می‌شود 

رئیس سازمان نوسازی مدارس كشور ادامه داد: تأمین تجهیزات آموزشی و كمك‎آموزشی استاندارد برای مدارس در سال جدید مورد توجه قرار خواهد گرفت كه در این رابطه طی پنج سال گذشته هر سال 100 میلیون تومان صرف خرید تجهیزات برای مدارس جدید و جایگزینی تجهیزات فرسوده شده است و در سال 90 نیز حداقل 150 میلیارد تومان برای این منظور اختصاص خواهد یافت. 

وی با اشاره به طرح تدوین "شناسنامه فنی فضاهای آموزشی و پرورشی " گفت: 100 درصد كار برداشت اطلاعات فنی فضاها و 90 درصد عملیات ورود اطلاعات به سامانه انجام شده است و در حال حاضر در مرحله "پالایش اطلاعات " قرار داریم تا پس از اتمام این طرح، یك پایه اطلاعاتی و فنی قوی برای ساخت و ساز فضاهای آموزشی و نیز رفع نقاط ضعف فضاهای موجود شكل گیرد. 

* مشاركت خیّرین مدرسه‌ساز در طی 13 سال، 43 برابر شده است 

رئیسی در ادامه با اشاره به برگزاری سیزدهمین دوره جشنواره‌های استانی و شهرستانی خیّرین مدرسه‌ساز از 20 اردیبهشت لغایت 10 خرداد تصریح كرد: تا این لحظه در 387 شهرستان و منطقه مقدمات برگزاری این جشنواره‌ها فراهم شده است و امیدواریم به 400 جشنواره نیز برسد. 

وی با بیان اینكه تكریم خیّرین مدرسه‌ساز و جلب مشاركت آنها در رفع مشكلات فضاهای آموزشی مهم‌ترین اهداف این جشنواره‌هاست، ‌خاطرنشان كرد: میزان تعهدات خیّرین مدرسه‌ساز در سال گذشته باورنكردنی بوده است به گونه‌ای كه 750 میلیارد تومان از سوی خیّرین تعهد شده بود؛ این رقم در مقایسه با مبلغ 17 میلیارد تومانی تعهدات آنان در حدود 13 سال پیش، 43 برابر شده است. 

رئیس سازمان نوسازی مدارس با اشاره به لزوم جلب مشاركت ایرانیان خارج از كشور برای رفع مشكلات فضاهای آموزشی داخل گفت: پس از راه‌اندازی مجامع خیّرین مدرسه‌ساز ایرانی در دوبی و برخی از كشورهای منطقه با تأكید رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش دامنه فعالیت این مجامع به اروپا و آمریكای شمالی نیز گسترش خواهد یافت و در آینده نیز با افتتاح دفتر مجمع خیّرین مدرسه‌ساز در تركیه و شارجه عملیات احداث فضاهای آموزشی در این كشورها آغاز خواهد شد. 

* آماری از تعداد كنونی كلاس‌های كپری نداریم 

وی در ادامه در پاسخ به پرسشی در خصوص آمار كنونی مدارس كپری اظهار داشت: مدرسه كپری نداریم، بلكه آنچه وجود دارد "كلاس كپری " است كه این مشكل اساسی نظام تعلیم و تربیت نیست؛ همچنین آماری از تعداد كلاس‌های كپری در حال حاضر نداریم اما نگاه كارشناسی ما این است كه این تعداد به چند صد مورد نیز نمی‌رسد؛ در سال 85، 1200 كلاس كپری داشتیم كه با صرف اعتبارات تخریب و بازسازی این كلاس‌ها عمدتاً با كلاس‌های پیش‌ساخته و نه كانكس جابه‏جا شد. 

رئیسی ادامه داد: در حال حاضر 460 هزار كلاس درس در كشور داریم كه وجود چندصد كلاس كپری در مقایسه با آنها مشكل اصلی آموزش و پرورش تلقی نمی‌شود بلكه مشكل اساسی آموزش و پرورش كلاس‌های تخریبی و غیرمقاوم است كه مانند "بمب ساعتی " عمل می‌كنند. 

رئیس سازمان نوسازی مدارس كشور خاطرنشان كرد: بیشترین تعداد كلاس‌های كپری به ترتیب در استان‌های سیستان و بلوچستان، كرمان و هرمزگان بوده است. 

* ضرورت ایجاد بخشی در آموزش و پرورش برای تعمیر و نگهداری فضاهای آموزشی احداثی 

رئیسی در خصوص متولی تعمیر و نگهداری مدارس پس از احداث و یا نوسازی آنها، گفت: در شرح وظایف قانونی سازمان نوسازی مدارس چنین موضوعی قید نشده و تنها طراحی و احداث فضاهای آموزشی آمده است و فضاهای احداثی نیز تحویل آموزش و پرورش می‌شود اما شاید لازم باشد كه بخشی در آموزش و پرورش متولی نگهداری فضاها و جلوگیری از آسیب و هزینه‌های اضافی در آنها باشد. 

رئیس سازمان نوسازی مدارس خاطرنشان كرد: علی‌رغم این وضعیت هرسال 7 تا 8 درصد اعتبارات استانی را برای تعمیر و نگهداری مدارس هزینه می‌كنیم. 


برچسب ها:بمب ساعتی،
ارسال توسط مصطفی شیری | تاریخ : دوشنبه 5 اردیبهشت 1390 | نظرات ()
تمام اخبار برگزیده ی روز
عناوین آخرین مطالب ارسالی از پایگاه خبری بیست و سی
صفحات دیگر

پیج رنک گوگل

پیج رنک

Online User