تبلیغات
BYSTSY.IR|پایگاه خبری تحلیلی بیست و سی - برخورد گزینشی با فرامین ولایت؛ اراده‌ای محكوم به شكست
خبر نامه بیست و سی





خبر نامه بیست سی


سایت بیست و سی یک سایت مستقل است که هیچ خط قرمزی ندارد چون نویسنده این سایت معتقد است که موضوعی وقتی خبر می شود باید به دست مخاطب برسد .
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir
آرشیو سایت
خبرنگاران ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار و ارقام سایت
  • كل بازدیدها : 485
  • بازدید این ماه : 125
  • بازدید ماه قبل : 147
  • كل مطالب ارسال شده:
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
نظر سنجی
    به نظر شما از نبودن علی مطهری در مجلس، کدام گروه بهره بیشتر ی می برد؟





پیوندهای روزانه
گزارش تصویری
جوانفكر اخبار مهم برخی رسانه‌ها را جعلی خواند
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir
برچسب


تبلیغات در پایگاه خبری بیست و سی

به گزارش پارس خبر :شیعه را پیرو گفته‌اند برای آنكه در برابر ولایت از خود مقاومتی نداشته و فرمان و امر ولی را بر نظر و رأی خود مقدم می‌دارد. این پیروی نه تنها در عمل و اجرا كه حتی در رأی و نظر نیز مورد تأكید منابع دینی و روایی ما بوده و افراد مختلف با عیار میزان "تبعیت " از امام جامعه اسلامی به وصف بلند "شیعه " بودن نائل می‌آمدند. 


اهمیت این موضوع از ‌آنجاست كه در روایات مختلف از ائمه معصومین (علیهم السّلام) و نیز در آیات قرآن كریم مراتب گوناگونی از "ایمان " ترسیم شده كه شدت تسلیم‌پذیری نسبت به فرمان اولی ‌الامر و پیامبر (صلّی الله علیه و آله و سلّم) و - براساس سایر روایات - ولی فقیه عادل، این ایمان به درجات مختلف تقسیم‌بندی شده است. 

در همین رابطه قرآن كریم از اعرابی گلایه می‌كند كه بدون آنكه به وصف ایمان متّصف شوند، تبعیت كامل از فرمان فرستاده حق داشته و ایمان به قلب‌های‌شان راه یافته باشد، خود را "مؤمن " و شیعه لقب داده و در جامعه اسلامی به واسطه این وصف بلندمرتبه، فخرفروشی می‌‌كنند، خداوند می‌فرماید: 

"قالت الاعراب امنّا قل لم‎تومنوا ولكن قولوا اسلمنا ولمایدخل الایمان فی قلوبكم " (سوره مباركه حجرات آیه 14) ای پیامبر برخی از عرب‌ها ادعای مؤمن بودن داشته می‌گویند كه ما ایمان آورده‌ایم در حالی كه تو به آنان بگو كه شما ایمان نیاورده‌اید بلكه بایستی بگویید كه ما اسلام آورده‌ایم چرا كه ایمان در اعماق قلب‌های شما رسوخ نیافته است. 

این بیان روشن می‌سازد كه مرتبه ایمان مرتبه بالا و بلندرتبه‌ای است كه به سادگی نیل به آن میسر نیست. اما راه رسیدن به آن چیست؟ خود قرآن كریم در رابطه با رسیدن به مرتبه ایمان شرط ولایت‌پذیری تام و تمام و عدم تخلف و سرپیچی حتی ذهنی از دستورات ولی جامعه اسلامی را شرط ورود به سرای عالی‌‏رتبگان "مؤمن " دانسته می‌فرماید: 

"فلاوربّك لایؤمنون حتی یحكموك فیما شجر بینهم ثم لایجدوا فی انفسهم حرجاً ممّا قضیت ویسلموا تسلیماً " (سوره مباركه نساء آیه 65) 
"پس قسم به پروردگارت مؤمن نیستند كسانی كه آن‎گاهی كه ما بین شما نزاعی درگرفت و آن نزاع را برای محاكمه نزد تو آوردند و تو قضاوتی بین آنان اعمال نمودی حتی در دل‌هایشان اندك عدم تبعیت و نافرمانی نسبت به حكم تو داشته و انگیزه سرپیچی - حتی ذهنی - در آنان پدید آید و مؤمنین باید تسلیم محض رسول خدا باشند ". 
این تابلو، تابلوی شیعه و شیعه‌گری است و كسانی كه اندك عصیانی حتی در خاطر خود نسبت به فرمان ولی جامعه بیابد نخواهد توانست خود را به وصف شیعه و مؤمن متّصف بداند. 
رعایت این "شاقول " در جامعه اسلامی به خصوص از سوی گروهها و احزاب و مسئولین سیاسی، شاخصی جدی و مهم در شناخت جریانات مدافع و یا زاویه‌دار با رهبری معظم انقلاب است. 

پی‌گیری این روند از آنجا مهم‌تر می‌شود كه برخی از این جریانات با تأویل، تفسیر به رأی، مولوی و ارشادی كردن نظری یا عملی فرمایشات و رهنمودها و یا حتی دور زدن آنها درصدد به كرسی نشاندن حرف‌ها و رفتارهای باطل خود برآمده و سعی می‌كنند تا از یك‏سو - به دلیل هزینه‌زا بودن مواجهه علنی با ولی فقیه - در جامعه خود را ولایت‌پذیر نشان داده و از سوی دیگر رفتارهای گذشته خود را همچنان تكرار نمایند. 

اگر رهبری جامعه اسلامی به دلیل اشراف اطلاعاتی، بصیرت‌ الهی و عدالت و تقوا و فقاهت و دهها وصف برجسته منحصر به فرد دیگر در مقطعی فرمان "سكوت " سر داده و یا زمانی همه را به "جهاد " فرامی‌خوانند، اگر هم ایشان در برهه‌ای امر به عزل یا ابقا یا نصب فلان شخص و بهمان فرد صادر می‌كنند، اگر معظم‌له براساس منطق راهبری امت اسلامی تحلیلی ارائه و همه را به خط شدن در این تحلیل جامع و اجرای آن رهنمون می‌سازند، اگر ایشان صلاح جامعه را در جذب حداكثری و دفع حداقلی نیروهای وفادار به آرمان‌های امام و نظام برشمرده و همگان را به آن سفارش می‌نمایند و دهها نمونه مشابه آن، دیگر حجت‌ها بر آحاد جامعه تمام شده و همگان می‌بایست به جای سنگ‌اندازی و متهم‌سازی یكدیگر به نقض فرامین رهبری، خود عامل به آن بوده و وظیفه خویش را كامل و جامع عمل نمایند. 

دور زدن فرامین ولایت، برخورد گزینشی با آن و یا تبدیل آن به عنوان چماقی برای كوبیدن و منكوب ساختن مخالف سیاسی خود، اقدامی به‎خلاف موازین شرعی، دینی، عقلی و اجتماعی در جامعه اسلامی است. در این بین احداث جاده فرعی برای پیشبرد همان راه به بن‎بست خورده و خالی كردن مجموعه‏های نظام از دلسوزان و مسئولین مؤمن و خدوم به بهانه‏هایی نظیر ادغام‌سازی شاید در افكار عمومی به همین عبارت "دور زدن " تعبیر شود كه باید از آن پرهیز كرد. این اقدام اگر با انگیزه‏های سیاسی صورت گیرد كاملاً محكوم و محتوم به شكست بوده و به خاطر ماهیت انحرافی آن از ابتدا مورد غضب مردم واقع خواهد شد. 

همگان بایستی هشیار باشند؛ آن هنگامی كه رهبری معظم انقلاب - دام ظله- با براهین مختلف اعلامی و اعمالی كه همگی آنها نیز طبق موازین عقلی، قانونی و منطقی ترسیم شده و به‎واقع باعث اقناع انفاس سلیم و پاك‎طینت می‌شود، جریانات سیاسی به نفع خود و با تفاسیر انحرافی به مخدوش سازی و دور زدن آن همت ننمایند. این نه به‏صلاح آن جریانات است و نه صلاح جامعه اسلامی را در برخواهد داشت. 


برچسب ها:برخورد گزینشی با فرامین ولایت،
ارسال توسط مصطفی شیری | تاریخ : چهارشنبه 21 اردیبهشت 1390 | نظرات ()
تمام اخبار برگزیده ی روز
عناوین آخرین مطالب ارسالی از پایگاه خبری بیست و سی
صفحات دیگر

پیج رنک گوگل

پیج رنک

Online User